Välkommen,Welkom,Welcome

söndag 10 maj 2015

19:30 1997

Det är den 10 maj och jag har just ätit tonfisk pasta hos min dåvarande svägerska och hennes familj...jag går på toan (jag är 14 dagar över tiden och toan (alla toor) är mitt andra hem)...äntligen känner jag något...lite droppar vatten och sug i livmodern...this is it! Det är lördagen den 10 maj..i morgon är det morsdag i NL och jag ska bli mamma på mors dag..
Vi åker hem och jag sitter på en plast påse..jag stryker över magen och känner längtan att få träffa dig..jag tror att du är en pojke, men det är bara som jag tror..jag ska föda hemma och göra yoga och tända ljus. Vi tar ett sista kort på varandra som bara "vi" ..jag kan inte sova  utan stryker, ringer mamma i Sverige " nu..nu har det börjat" ..det blev akut körning till sjukhuset, din arm och nyckelben bröts, jag var helt sönder trasad..du var underbar..DU är underbar Daniel! I morgon blir du 18...och jag får tårar i ögonen när jag tänker på hur fort det går.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar