Välkommen,Welkom,Welcome

fredag 4 september 2015

Det där med åldern och dess tecken..

Jag är glad att jag kommer i håg min ålder i år..förra året var det komplicerat..43..va f&&€!??.. Kunde lika gärna vara 34...men i år 44.. Lättare och det är vad det är...på den holländska tvn ses nu ett program som Sophie Hilbrand har gjort om ytlig fåfänga och att åldras och botox ..och naturligtvis handlar det bara om kvinnor..män åldras ju med "Grace".. Min man blir också bara vackrare med åren och jag avgudar hans silvriga krulliga hår och hans skratt kråkfötter..
MEN..
min allra käraste såg ett foto av Lill-Babs..och sa HERREGUD vem är det??? Hon ser GAMMAL ut...
Okej..sa jag ..hon ser ut som människor gör när de är 70 -80 år..
Men det jag reagerade mest på var känslan av att det är onormalt och fult att åldras normalt? Det är märkligt..tycker vi att det här är fult?
Eller det här:
Och det här är jag..

Rynkor och lite häng vid ögonen..
Måste vi se it som 28 för att vara okej tjejtanter? ..känns väldigt som ett i-land problem just nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar