Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 10 januari 2013

Curling,Curling, stress och hur man väljer..
Japp...hur kommer man ut ur känslan att man vill försvara sina barns prestationer?
Rent allmänt är man ganska prestations hang i Nederländerna.
I gar kom en hyfsat trött mamma till föräldrar samtalen och jag biktade min trötthet..
man hade kanske förväntat sig att man hade fragat..Men OJ, är du trött av att ha bakat hela dagen, har läst läxor med dina barn pa FRANSKA, har hittat rätt utan TomTom i Rotterdam (utan att se skylten Great Brittain i hamnen), att ha ränsat bort alla varblommor som sticker up i Januari...nej det är det prestigeladdadet:
Kommer du ifran JOBBET?!?

Nu är det sa att jag tror att 60% av alla rynkor o pasar hos oss 40 plusare verkligen kommer i fran jobbet ( i kombination med handlande av för dyr mat,för fel mat, för lite festande, och om man festar 1 gang i veckan hänger det kvar 5 dagar..why?..för dyra kläder till tonaringar, kämpigt förhallande (..till typ.. alla),bil som behöver skrapas pa morgonen, för lite kul kläder, för lite skor, för mycket tjat om kläder till tonaringar,för mycket tänkande pa hur vi skulle vilja ha det i livet..saknaden till..

Är det det? Saknar vi vart liv?Jag som emigrant kan fortfarande efter alla dessa ar tycka att jag har kommit vilse.
22 ar av stalleprov och vilse gaende..förlora sig själv, hitta sig själv i gen i en svärmor som för 65 ar sedan valde att lämna ett varmt, subtropiskt liv för att bosätta sig i Nederländerna..och hon förstod mig väl och hon viste att jag förstod mig pa hennes historia.
An, ik mis je X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar