Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 13 januari 2014

Förstår du vad du håller på med...

Holländarna är direkta och ordet finkänslig och engelska ordet gentle har ingen synonym i det holländska språket..typ punkt...
Jag har lärt mig att gilla det och  göra val i vad jag tar åt mig och vad jag låter rinna av mig (ok..beroende på sömn(brist), fullmåne etc ...fullmånen tar jag en annan gång).
Vi hade vår Office get together i dag och i och med att MYCKET kommer att hända här inom2-3 veckor..satte chefen oss spak ...förstår vi vad vihåller på med? ...jo..vi bygger skitsnygga affärer, fixar Project management och håller ibudgeter ..men förstår vi varandra? Kan vi verkligen läsa emellan raderna, känna på oss vad den andra menar, när vi baraskriver och läser email?
Det ska gå fort..inga misstags( synliga) får göras..allt ska hinnas med ..till 100%
Vi gnäller på varandra ( inget bakom ryggen, det är noll tolerans på det och det tycker jag är FANTASTISKT SKÖNT!!!)..och vi/ lär oss massor..var dag..men om vi vet vad vi håller på med....väldigt filosofiskt..I think so..
När jag kom hem blommade våra hyacinter ..det slog mig hur vackra de var (och det blev en selfie :-D )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar