Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 11 september 2014

9/11 ...

Jag står och tittar på vägg målningarna, på de guldiga utsmyckningarna...på tavlor...tänker på mitt liv
"Linda, dom har tagit en massa plan, kidnappat dom...dom flyger och förstör städer" min kollega kommer till mig med andan i halsen..
NY tänker jag...det är det ända jag tänker på, och det är som någon tar mig om halsen ..
" de har flugit in i WTC"
Inga problem!! Tänker jag för att i lobbyn stog att till och med ett plan kan flyga in till tornen som sträcker sig till himlen..
Okej..men vad händer om det är ett fulltankad stor kista då???
Kommer aldrig att glömma, aldrig glömma hissen, lobbyn, bankomaten med kvittot som jag fortfarande har ..NY I LOVE YOU!!
Syrran med Bono brillor några veckor innan NY skyline förändrades för alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar