Välkommen,Welkom,Welcome

söndag 14 september 2014

När ens barn dör pga våld

Ja jag vet..det är val-söndag och vi borde kanske ta ett snack om Sverige och framtiden..men nej, inte hos mig..inte i dag.
Jag vaknade tidigt denna söndag, slog upp min Aftonbladet app och fångades av en nyhet..28-årig man och en 20 årig kvinna ihjäl skjutna i ett garage i Stockholm . Så mycket våld i världen och jag tänkte "20-årig kvinna????" =20 årigt barn..någons barn..ödet vill att denna tjej är någon som mina grabbar har mött och  känner och nu är hon skjuten till döds...
Hur meningslöst och fruktansvärt för mamman, pappan och syskonen. Hon var på fel tid, vid fel ställe..med fel man..
Jag läser med äckel vad människor skriver i kommentarerna angående denna artikel ...kasta första stenen!!!!! Tänk om det var DITT barn!
Mycket att tänka på den här söndagen.
Var snälla mot varandra, le mot främlingar  och önska varandra frid❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar