Välkommen,Welkom,Welcome

tisdag 10 december 2013

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

Dagens bidrag till Emilys Julkalender....o vad fint hon skrev om Stockholm...och vilka bilder!!!!

Har kommer mitt bidrag...


Sno och Is...
Det har haft en otrolig betydelse for mig...sa varfor flytta i fran sno och is till ett land dar det ar 6 manader var/sort tropisk sommar och 6 manader host .... det var kanske inte forran tills jag upplevde min forsta Jul i holland som jag forstod vidden av kylan...doften av sno...
Nar jag var liten gjorde jag langd aknings spar till alla i byn...jag gjorde 20 min spar och 1 timme spar (langre fick jag inte va ute pa vintern..det var kallt)..jag gav mig ut pa skridskor var dag..minus 13..minus 20 , spelade ingen roll..jag ALSKADE vintern..
Dagen da jag traffade min man sa han..efter 10 minuter...om jag nagonsin gifter mig i gen, vill jag gifta mig i iskyrkan i Norrland..vill du folja med?

For nagon som aldrig vilde gifa sig (inte ens mina Barbies i min barndom hade brudklanningar...och mina foraldrar sa alltid...Linda och gifta sig...nej, herregud nej...det gor hon aldrig...)...
Jag ville gifta mig med Cees och jag ville gifta mig i is och sno!
I mars 2014 aker vi till ishotellet igen ..och da har vi varit gifta 5 ar..du och jag...
Alskar dig Cees

Vart rum..Moon and Stars...



Potsdam 1 januari 2009
Riga..Fantastiska Riga Januari 2011

Alskade Rydobruk..alskade Sebastian:

Snowracern funkar fortfarande (typ)!!







2 kommentarer:

  1. Väldigt fina & vackra bilder!
    Vad är det du gör i Nederländerna? :)

    Ha en fortsatt bra dag! :) Kram, Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna, sag forst nu att jag hade en komentar har ...ar ingen vansinnigt van bloggare precis...Jag jobbar inom retail och har lyckan att fa jobba med ett stort Finskt marke och en USA gigant (med olika klades marken). Jag skoter om och har ansvar att deras butik inriktning/design kommer pa plats...jatte kul jobb!

      Radera