Välkommen,Welkom,Welcome

söndag 27 mars 2016

Påsk

När jag var liten var långfredagen låååååång och tråååååkig..jag längtade till påskafton ..Då! Bar det av till Mormor och Morfars och deras lilla Bed och Breakfast ..kusinerna kom i från Stockholm, min morbror och moster och hennes mamma o pappa..gäster som sov hos mormor o morfar kom också. Vi åt fantastisk god mat och mormor hade så fint pyntat i deras pampiga hus..bomben ( morfar var överförtjust i smällare..) begravdes under spänning och vi tändes på..vi kunde knappas bärja oss och jag tryckte händerna mot öronen..pjuuuuuut..pang....what!?!?! Okej , inte så bomb-aktig ..tårta och påven på tvn ( för snudd kommunistiska morföräldrar var det ganska "revolutionärt " . Sedan hem..vilka underbara minnen!
I kväll kom vän B och vi åt lax och vi pratade om val, livet och hur vi vill leva livet..vi pratade om val och om brussel..jag är glad över mina minnenoch längtar lite tillbaka..Glad Påsk!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar