Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 15 april 2013

Att vara snäll är inte dumt!!

Är att vara snäll en svaghet?
Nej, jag tycker inte det..tvärt emot..snälla människor är trygga och starka människor..
Jag är uppvuxen i en familj som har snällhet som moral. Man är snäll emot sin släkt, grannar och vänner. Man bemöter främlingar som man själv vill bli bemöt..man lägger inget pris pa sina handlingar, man gör sa gott man kan och man är snäll.
Att vara snäll betyder däremot inte att man är mesig..TVÄRT emot. Gränser var där..banne mig och näven dunkades i bordet titt som tätt..vi lärde oss att säga nej och sätta gränser med lika stor respekt som vi lärde oss att vara snälla.

Varför jag tänker pa detta ämne i dag?
Jag följer en Svensk blogg (HELT förtjusande), vars ägare har som motto att inspirera och glädja omgivningen och med hennes blogg ger hon mycket av sig själv och sin fina familj.
Tyvärr far hon kängor också (99% av anoyma)..och gränsen till mobbning är tunn. Jag hoppas att hon orkar sta pa sig och köra hennes stil. Väna om snällheten som är sa positiv och som ger sa mycket energi..och vi tjejer!!!Vi ska väl VERKLIGEN ta hand om varandra i världen..stötta och uppmuntra!

Sa vi avslutar dagen med en bild av min barndoms stora o snälla hjälte:
BAMSE världens Snällaste Björn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar