Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 1 april 2013

Pasken 2013

Det blev en speciel pask i ar..ensam utan grabbar o man men med disco besök (Jaaaaa..härligt att dansa med vänner)..fick fika pa sängen med min fina svärfar...hans liv är sa otroligt intressant..mycket gammal och mycket klar berättade han om sitt liv och sina..svara val..Det är underbart att höra hans historia..skickades som 15 aring i arbetsläger i (öst) tyskland, skickades till Indonesien som 20 aring att kriga och träffade min mans mamma..eget företag o skilsmässa (fy och skam pa den tiden), levde vidare och reste runt halva jorden ...med tarar i ögonen delar han med sig av sitt liv och jag kan inte göra nagot annan än halla hans hand och pussa hans kind. Het is zoals het is..säger han...bryt i hop o ga vidare sa min mormor som lämnade oss för 17 ar sedan den här helgen.. Jag älskar gamla människor..jag älskar deras historia..
O i morgon börjar en häftig vecka..mitt project i Manhattan ska pabörjas o slutas..lika dant som mitt project i Milan..mannen kommer hem och mina grabbar är hos mig..

Het is zoals het is...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar