Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 13 maj 2013

När man maste hejda sig

Mamma, var cyklar du? Seb ringer till mig medans jag kör hemat..jag hav varit i Tyskland pa klient besök och cyklar inte i dag men stämmer möte med honom pa vägen eftersom han vill prata (han cyklar hemat till sin pappa).
Mamma, i bland blir det för mycket..cykla till skolan, läx hjälp till klockan 18, sedan cykla hem..äta snabt som tusan för att fa exra hjälp med matten till klockan 21...gar livet ut pa det här?
I dag talade jag med en klient som för ett ar sedan hade förlorat sin fru i cancer ...vad gar livet ut pa? han hade fatt bråttom för att hinna med sa mycket som möjligt och göra allt i dag...för att hinna med.
Gar livet ut pa det? Min chef berättade för mig att livet gar ut pa att tillbringa livet med sin fina fru och barn, läsa en bok och dricka ett glas vin.
I bland tycker jag att livet gar ut pa att kela och mysa, att vara med vänner, musik, konst och att vara snälla emot varandra...nu framstar jag som en hippie.. :-)
Ma sa vara och jag önskar er en fin kväll..ta och Kela lite med varandra ...
Jag bjuder pa foton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar