Välkommen,Welkom,Welcome

söndag 30 november 2014

Hemlängtan

Det skulle bli ett litet inslag av festlighet hur kul det var när vi hade vårt christmas party i nyhavn ..jag tar det en annan gång...
Lovar..
Jag undrar om andra utlandsvenskar känner i gen sig ..dagarna efter att jag har varit hemma i Sverige, eller som nu..har varit i Köpenhamn ..tittat på sverige och nästan känner mig hemma ..
Känner jag mig vilsen, längtar tillbaka, undrar hur i sjuttan hamnade jag här, jag får en kreativitets boost och känner att nu ska jag fixa, pyssla, mysa, titta på svensk tv samtidigt som saknaden sitter som ett hål i hjärtat.
Jag var så ung och nästa år har jag levt mer år i Nederländerna än i Sverige ...
Stålleprov!
Här står jag på Köpenhamns kontoret och suckar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar