Välkommen,Welkom,Welcome

onsdag 4 december 2013

Lucka 4 Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

Fortsatter att spinna vidare pa Emilys Adventskalender...det ar sa kul!!! Och kula ar det ocksa att lasa andras blogg!!!

I dag handlar det om hur man tar hand om klader..sa att de haller langre..

Kvalitet..det ar viktigt men lika viktigt ar karlek till ett plagg..Jag lever med en man som har mer klader an vad jag har, han har 4!!!! 4 !!Garderober med kostymer,skor,skjortor, vikta sockor, sport klader, jeans som hanger pa fina galjar..med karlek hanger han upp och luftar han sina klader var dag..han hummar och undrar vilken slips han ska valja, under hog musik stryker han med karlek sina och mina klader, viker han dem med omsorg och svar sa in i norden nar han har saknar en socka...
Min man alskar klader, alskar fina klader och tar hand om dem.
Kostar pa en kemtvatt, sorterar smutstvatt i vitt/ mork/ mellan mork/ syr pa knappar, lagar (om det gar..annars blir det trasor att tvatta bilen med) noppar, tvattar skonsamt, luft torkar och ar sparsam med deo som kan forstora skjortan...Jag iaktar och lar av hans karlek till klader....han far dem att halla lange, med karlek...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar