Välkommen,Welkom,Welcome

tisdag 8 januari 2013

50 shades of grey...

50 shades of grey....AHA, tänkte jag..en bok om Nederländerna under manaden Januari.
Det fins inget sa gratt land som Nederländerna under Januari. December gar ann, glittrigt och trevligt..Sinter Klaas,Jul och fyrverkeri dominanta Nyar...Sen kommer Januari som skickar oss in i den mörka dimman som varar i 31 dagar. Det är inte speciellt kallt eller behagligt ljumt utan mörkt,svar o tungt....och sa lang!!

Men det är verkligen 50 shades och fastän det är samma visa ar ut och ar in, vänjer man sig inte och längtar man till den lite jusare nyansen av honom..den som ger oss varkänslor och luft under vingarna.

Da gäller det att ta i tu med sig själv och sätta upp ett litet mal. Gärna för först helgen i Februari. Och det har jag gjort! För 4de gangen ska jag springa Apeldoorns Midwinter Marathon (lugn! det är "bara 8km" som gäller för mig). Jag tycker om att springa och mitt mal är under 44 minuter.
I gar bet jag av 5.6 km..February..here I come..(foto Rob Vos Apeldoorn Midwinter Marathon 2012)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar