Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 31 januari 2013

Terrific Thursday

ojojoj..nöjd med dagen som gatt da mitt internationella gäng o jag jobbat som tusan för att avsluta ett stort projekt. samtidigt som det känns vemodig är känslan av att komma hem, kasta av sig alla smutsiga kläder, tvätta av sig dammet och sätta sig o chilla lite bakom datorn..lite lyxigt sa där.
När jag kom hem väntade ett litet paket med underkläder i fran DKNY och Elle McPherson pa lilla mig!Hurra älskar alla vakra o fina saker som ger känslan av vardagslyx!!

Oja, det var ganska stressigt ett par ganger under dagen och jag tänkte pa hur olika man reagerar pa stress...har det med kultur/nationalitet att göra?

Min kinesiska kollega (kvinnlig)...hur mer tryck,ju mer lugn
Mina holländska kollergor (manliga) ..hur mer tryck, ju mer pratande
Min serbiska kollega (manlig)..hur mer tryck,ju mer brommande läten och fokuserad blick
Jag, Svenska (kvinlig)..hur mer tryck, hur roligare blir det...och jagförsöker liva upp mina andra kollegor med Svensk humor....gick JÄTTEBRA!! (not)

I morgon är det fredag och da ska jag minsann ut och svira med de finaste vännerna...
God Natt..Big Dreams


Ps..jag älskar att mala,teckna och rita...da och da dycker ett o annat kladd upp här pa min blogg av mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar