Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 17 januari 2013

Mat och mys

Jag älskar mat..
Kryddor,färsk pasta, god oliv olja,riktigt bra kött, färsk fisk, holländska stampot...you name it..jag vill pröva pa allt!Första varför andra människor tycker om just den här specialiteten.
(älskar hemmagjord färsk Sushi...särskilt när min man fixar den)
Tillsammans med 3 härliga vänninor tillbringade vi en helg i Istanbul. Dagen vi kom fram vandrade vi ner till den Bla Moskén där familjer förberedde Ramadans första slut pa fastan för dagen picknick. Det var alts Ramadans första dag och i natten vandrade vi hemat till Hotellet.
Plötsligt kom en ung man fram till oss..."Kom och ät med oss". 10 leenden runt ett picknick bord drog oss till den underbara dofterna av denna överraskning. Den helgen at vi 4 ganger tilsammans..mat som Pilar gjorde till oss...som jag njöt.
Maste tillägga att man var ganska fascinerad av HUR MYCKET jag kunde äta...ja varför tror ni att jag springer som en galning 3 ganger i veckan!!!!!



Härliga vänner...vi saknar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar