Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 14 januari 2013

Se det snöar... (kanske)

Holländare är "down to earth" och lugna lirare..utom när det gäller 3 omraden:
Fotboll, skridsko akning  och väder...
Sa här kan det ga:
Nyhets läsaren ( i fortsättningen i den här dialogen känd som NL)
-och nu över till vädret...hur blir det vecka framöver?
Metreologen (i fortsättningen i den här dialogen känd som M)
-Jo du Jeroen, Det fortsätter som det gjorde förra veckan: 10 grader o ösregn..
NL- jaja, som det har gjort de senaste 8 manaderna?
M-JA..men i slutet pa nästa vecka blir det kallt..
NL-Menar du det?????? (med en min som..VA vinner du 5 miljarder...VARJE VECKA?????)
M-Jo och det kan SNÖA!!!!!(min: jaja mensan 5 miljarder du och i bland 6!)
NL-Nähä!Kan du berätta mer om det? (min: jag tror hellre att min mamma har en 60 ar yngre hemlig älskare!!)
M-Jo, titta här...(min:jag ska bevisa det igenom att skänka dig 1 miljard VARJE VECKA!!!)Det ligger en kallfront över norra Sibirien...det finns en chans att det drar sig ner över Polen ner till oss i slutet pa nästa vecka (min:vad sar du nu????????)
NL: ojojoj...da följer vi detta omrade HELA veckan!(min:du är inte klooooooook)
M: Ja detta KAN leda till besvär i TRAFIKEN
NL:vi kommer VERKLIGEN att halla koll pa det här (min: DU är FANTASTISK!!!).

Detta var Mandag.

2 dagar innan ev. Snö
NS (Hollands svar pa SJ) anger att det färre tag kommer att ga. ANWB (Hollands svar pa trafikverket) varnar människor att ge sig ut i trafiken.
Kvällen innan snö
NS: ak inga tag!
ANWB: Ge er inte ut pa vägarna!!!

Dramatik och alla TV program handlar om vad som KANSKE kan hända.
Och jag maste erkänna...jobbdatorn hängde med i kväll för tänk om....da är det bättre att inte ge sig ut men att jobba ifran hemmet :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar