Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 7 februari 2013

Sole mio (NOT)

I morse tog jag avsked av maken som ska jobba i utlandet ett par veckor..det ör alltid sa dubbelt det där..jag är mamma med delad vardnad av mina kärlekar och min make jobbar mycket oregelbundet och da och da i utlandet...som sagt det fins dagar da jag är alldeles själv! Tro mig,världen...att det är URSKÖNT! (jojojo jag saknar mina grabbar när de inte är hos mig, saknar Sverige när jag inte är där och saknar min make när han inte sover nära mig)Men inser ocksa att det är mycket lyxigt att ha sa mycket egen tid och den tiden jag tillbringar i sällskap njuter jag 1000%

Det är sa mycket som kan göra en glad, eller hur?
Njuta av en Moske som skulle vara Bla men eftersom vi inte hade lust att sta i kö fick vi beundra den ifran utsidan..den gra bla Moskeen med härliga L,Übermysiga R och Sagovackra S,
Eller med 6 personer i en pytteliten bil en av Istanbuls förstäder..Sjungande och klappande i takt med Demet Akalin fantastiska sanger (här maste jag dock tillägga att ja fragade MINST 4 ganger om jag verkligen hade sagt att jag var mor till 2 barn...dvs körstilen var..."intressant")

Eller...stiga ut tunnelbanan efter 11 ar av hett längtande till en stad som väckte alla mina sinnen till liv sommaren 2001 och Nu fick jag chansen (veckan innan Sandy spöade staden) att uppleva energin med min älskade C.
Eller pa picknick utflykt med mina föräldrar som med en enorm positiv energi lyfter mig till Manen, Pluto and beyond 

Tacksam för alla underbara människor jag har runt om mig, all energi jag far av dem...o nu är det dax att ladda upp med te inför kvällens sista TV program:De wereld leert door om förförande musik.bring it on baby ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar