Välkommen,Welkom,Welcome

fredag 19 december 2014

Lucka 20 en bild i från ett äventyr i från i år

Det är Servere Weather tid i Ohio.. Om du frågar mig, Ohio fattar väder!!! -20 på vintern och vips är det +30 och sommar..men emellan vinter och sommar är det komplicerat..
Tornado season ..

Maj månad och var dag tittas det på Weather Channel på kontoret..den här dagen är det Red Allert...tornado varning i Ohio..alla kollar och följer på nätet och på tv..jo, tornado på väg..klockan 18 slår den ner i Columbus..vi blir beordrade att ta oss ner till källaren, snabbt rör vi oss ner..massa glas på kontoret och det vill vi inte vara i närheten av.
Vi får inte ta hissen utan får springa ner för alla trappor..vissa amerikanare gör trapp springandet snabbare än andra och hjälper till att bära väskor osv för de som inte kan röra sig så snabbt ..
18:45 har tornadon flyttat sig och vi kan ge oss hemåt. Himlen är kol svart..och jag tar mig hemåt. När jag tar MorseRoad går alarmet igen ..på radion och luft alarm, tornadon har plötsligen ändrat kurs mot staden..med hjärtat i hals gropen kör jag hemåt, det är inte ok..känner mig som huvudroll spelaren i en film..jag vill bara hem till duschen för där kan jag skyla och där är det safe..luft alarmet tjuter ..jag är hemma och tar mig in i min lägenhet, slår på Weather Channel , får sms att jag måste ta täckning i från vänner och ja, jag sitter i duschen..tänker på "hur fan hamnade jag här" ...Ohio och det är Servere Weather 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar