Välkommen,Welkom,Welcome

tisdag 9 december 2014

Lucka 9 en bild ifrån din arbetsplats/skola

Nu börjar det pirra i min " drivning home for christmas" nerv...lucka no 9 redan i Emily Dahls jul kalender..titta in, läs och häng på vetja! www.emilydahl.se.
I dag handlar det om arbetsplatsen/skolan och i mitt fall är min arbetsplats min skola och jag har lärt mig så otroligt mycket om språk/kultur/historia/social vetenskap/strategi/ statestik ..you name it..på mina arbetsplatser...och MASSOR om kungahus, kaffe, underkläder och nu MUSIK!!
Jag bytte jobb under det här året och vill gärna visa bilder i från båda eftersom de har betytt så mycket för mig...
Vi börjar med mitt förra arbete, bara för att det är kul.. ( otroligt slitigt och resorna fram och tillbaka emellan USA och NL var påfrestande( för alla i familjen) men JÖSSES vad kul..
Min klient var Victoria Secret, jag jobbade som logistik projekt coordinator för alla deras internationella affärer..
Så här kunde det se ut där vi satt och tog mer eller mindre viktiga beslut..( tyckte själv att det var lite konstigt..men alla vana amerikanare var väldans vana)


Här sitter min jobbarkompis Steve och har telefon conferans med en pinuppa i bakgrunden 
Överallt BHar, BHar BHar...och klockor och borsnoteringar .. ;-)



Och så här kunde det se ut när alla fick fly ner i källaren för att staden fick besök av en tornado..( jag hoppas att en av de kommande luckorna kommer att handla om tornados så att jag kan berätta lite dramatiskt så där om tornadorna :-D)

I slutet på sommaren fick jag ett jobb erbjudande som gav mig möjligheten att ta steget närmare mitt mål..jobba med en fot i Skandinavien(läs Sverige). Jag blev band medlem i Sonos och plötsligt fylldes mitt liv med musik musik musik.
Det holländska kontoret ligger i det äldsta  Radiohuset i Holland och det är så fint och coolt!!

Det var ett tungt och svårt beslut att säga upp sig, jag låg sömnlös i en vecka..vägde fram och tillbaka tills att jag beslöt att välja den nya vägen. 
..jag ångrar inte en sekund att jag tog steget men det utesluter inte att jag saknar mina vän-kolleger i USA och det roliga kontoret i Columbus...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar