Välkommen,Welkom,Welcome

fredag 12 december 2014

Lucka 13;EN BILD FRÅN ETT AVGÖRANDE ÖGONBLICK I ÅR

Där sitter jag och tittar på henne:

Jag tar ett foto och betraktar vad jag ser...en kvinna med en radio station i handen..ljud, musik och kommunikation ..livsviktiga medier i 1000 tals år..jag har blivit inbjuden för att prata arbete, man vill ha mig, man vill ha in mig i sitt band..
Jag är trött, jätte trött och slutkörd för jag har jobbat och jobbat, känner knappast i gen mig själv längre..känner mig gammal och tänker för mig själv, vad håller jag på med för stolle prov..vad ska jag göra, säga upp mig (innerst inne hoppas jag att  att jobbet jag ska bli erbjuden är JÄTTE TRÅKIGT och dåligt betalt då att jag inte behöver ta något beslut).

och ändå när jag sitter där och väntar i den gamla radio stationen, med musik vällande ur var högtalare som jag ser, när jag ser hur glada människorna där ser ut, hur dom tittar på varandra när de hälsar på varandra, när de fyller på kaffe koppen, när de pratar med varandra är det ända som jag kan tänka på just då att:...snälla  välj mig..jag spelar gärna triangel i ert band!!!

Jag fick göra ett val som jag är glad att jag gjorde. På instagram postade jag fotot jag tog..jag hejar på Miss Radiostation var morgon :-)

Fin Lucia alla i dag! Titta in och bli inspirerad av alla julkalender bilder på Emily Dahls blog www.emilydahl.se 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar