Välkommen,Welkom,Welcome

torsdag 4 december 2014

Lucka 4 en bild du tog när du kände dig ensam/ledsen/ deppig

Det är tjädrar på mitt foto som dagens lucka handlar om..en hane som leder sin flock över vägen i Norrbotten. När jag tar bilden har jag tårar som sakta rullar ner för mina kinder ..det syns såklart inte på fotot fast ändå ser man mysko runda ringar på fotot. Lite symboliskt...

Var gång jag lämnar Sverige har tårar rullat, ner i från kinderna eller i själen..hemlängtan till vaggan som jag lämnade så länge sedan. Hemlängtan som river och sliter och som utlandsvensk (kanske som utlanning rent generellt men det tycker jag ar svart att generallisera) fastan jag trivs jattebra i Nederlanderna!..du står alltid med ett ben iLucia firande, fyra elefanter, Västerbotten ost, midsommar, lilla julafton, Kalle Anka, Bamse, svenskt kaffe, försvarets hudvårdsalva ( kan man steka i den, verkligen?).... Listan är oändlig och jag tror att alla utlandsvenskar känner rivet i själen när vi lämnar Sverige bakom oss.
Så, tjädertupparna i Norrland får symbolera min ledsamhet när jag lämnar tystnaden , landskapet, vänner och familj.. När jag tar mig mot den fina vardagen jag upplever i Nederländerna med dess äventyr..Sverige i mitt hjärta <3 p="">

Just det! Glom inte att titta in pa Emilys Blogg..det ar hon som har tagit initiativet till Blogg Julkalendern (som man aven kan delta i pa Instagram) www.emilydahl.se.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar