Välkommen,Welkom,Welcome

måndag 1 december 2014

Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

NU hoppar jag på Emily Dahls årliga blogg tradition ..På hennes blog www.emilydahl.se kan ni hitta instruktioner osv..då kör vi!!
2014 har varit en otrolig resa...så många unika bilder och det är jätte kul att titta till baka. 
En dag jag ALDRIG kommer att glömma (long day, long story)
På väg mot Columbus Ohio för jobb..första stopp Atlanta Georgia.
Flyget är överbokat och det är inte säkert att jag får plats..alla går på, utom jag..3 stolar kvar 11 som väntar...mrs toonhood!!! mrs TOOOOONHOOD-KOOOTCHEZ....det tar tid innan jag fattar  att det är jag!! ( mina efternamn har alltid varit överkurs.. Tegnhed - Keultjes) jag rusar in i flygplanet..sätter mig och tänker på hur många gånger jag kan se Frost underv10 timmar ..over Atlanten händer det: 1 passagerare får en hjärtattack och 1 passagerare får något som liknar en hjärnblödning ..det blir inte Georgia, flyget styr kosing mot New Foundland ..als är tysta i flygplanet. 2 läkare och marschallen gör sitt jobb.
Jag tar ett foto av Grönland.
Gör ett nödstopp på en militärbas in the middle of no mans land i Canada. Vi möts av 9 brandbilar och nästan lika många ambulanser..jag tummar för mina med passagerare när de förs i väg mot första bästa sjukhus..jag kommer att missa mitt flyg i Atlanta ..
Väl framme i Atlanta får jag reda på att de har bokat om mig på det sista flyget till Columbus för dagen men då får jag springa...fort fort susar jag förbi sjungande kvinnor som gospel vist leder mig till mitt flyg..mot Columbus..väl framme är klockan över midnatt, min reseväska är borta..kanske i Atlanta.. jag tar min hyrbil och kör mot lägenheten som ligger i en annan del av Columbus än vad jag brukar vara. Jag är trött och vill till min lägenhet..då lägger GPS en av!!! Mitt i natten, ingen är ute, Columbus sover, inte ens en liten polisbil ser jag..allt är svart och jag vet inte var jag är..jag är trött och känner mig ledsen.
Då ser jag ett upplyst hus..ett stort hus.jag kör dit och ringer på. Klockan är 1:30, känner mig desperat och dum och , som sagt desperat.
Joo men AWESOME!! A swedish woman in OHIO, lost in Ohio !!! Jag har kommit till ett äldreboende!!som har wiskey provning. Alla är emellan 70-100 år, småfulla men som tur är jobbar det också en kvinna som tar hand om mig som vid detta laget tror att jag har hamnat i en Coen-Brothers film.
Hon googlar min adress och printar ut vägbeskrivningen.
Ett helt gäng uppspelta och "tipsy" män och kvinnor på ålderns höst vinkar ut mig.45 min senare är jag framme...jag skrattar och svär...
Nästa morgon vaknar jag och tittar ut igenom sovrums fönstret, konstaterar styrt var ett sjuhälsikes äventyr ...life is good;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar